Sunday 8 July 2012

Pertama dan Satu Permulaan.



Assalammualaikum dan Salam 1 Malaysia,

Alhamdulillah, bersyukur kita ke hadrat ilahi kerana dengan limpah kurniaNya tertubuhlah blog Mahasiswa Felda ini yang bertujuan sebagai wadah bagi menyampaikan isi hati dan buah fikiran anak-anak Felda yang menuntut di menara gading.
Dewasa ini, kita seringkali dicanang dengan pelbagai berita berkenaan dengan isu-isu dalaman felda yang barangkali hanya warga felda sahaja yang memahami dan merasai akan pahit getir yang telah dilalui oleh ayahanda dan bonda kita sebagai Peneroka Felda suatu ketika dahulu.
Namun sejak akhir-akhir ini, pelbagai spekulasi timbul terhadap Felda disebabkan oleh kepentingan-kepentingan politik individu yang tidak bertanggungjawab, yang memanipulasi isu-isu Felda untuk kepentingan mereka sendiri. Keadaan ini amat menggusarkan kami Mahasiswa Felda yang sedang menuntut di IPT kerana kami amat terkesan dengan provokasi yang telah dimainkan oleh individu-individu terbabit terhadap Felda.

Kami amat kecewa dengan perkara ini kerana kami percaya, hanya warga Felda sahaja yang berhak untuk menentukan masa depan mereka sendiri kerana Felda berdiri diatas usaha dan keringat bapa-bapa kita yang telah bersusah payah untuk memajukan tanah rancangan Felda sehingga ke hari ini.
Kami Mahasiswa Felda yang terdiri daripada generasi ke-2 dan generasi ke-3 Felda berazam dan berikrar akan membela dan melindungi Felda dari ancaman-ancaman dan provokasi luar yang tidak bertanggungjawab, yang akan merosakkan masa depan anak bangsa khususnya warga Felda sekalian. Akhir kalam, Felda Hanya 1 Di Dunia

No comments:

Post a Comment