Tuesday 10 July 2012

Mahasiswa FELDA : BANTUAN DAN PINJAMAN MELANJUTKAN PELAJARAN KE IPTA/IPTS

Selamat Datang.

Kami Mahasiswa Felda menyediakan peluang dan ruang untuk anda mengetahui info-info terkini yang berlaku di dalam Felda. Segala kebaikan yang boleh anda ingin tahu boleh didapati di sini. Dari semasa ke semasa, kami akan berusaha sedaya mungkin untuk memberikan ilmu dan pengetahuan yang terbaik kepada anda. 

Tahukah anda? 

Felda ada menyediakan Bantuan dan Pinjaman Melanjutkan Pelajaran ke IPTA/IPTS.

kepada adik, saudara, atau kawan Mahasiswa Felda yang ingin juga melanjutkan pelajaran ke IPTA/IPTS, anda bolehlah menghubungi Felda secepat mungkin sebaik sahaja keputusan SPM anda keluar. 

boleh hubungi di sini. 

Jabatan Inovasi & Pembangunan Generasi Baru FELDA
Tingkat 2 Wisma Felda
Jalan Perumahan Gurney
54000 Kuala Lumpur
Telefon : 03-26172617 Samb : 4013
U/P : Puan Naemah Mohamad Yusof

BUKAN ITU SAHAJA. 

Felda juga ada menyediakan Dana Khas Pelajar Cemerlang ke Luar Negara. 

Dana ini membuka seribu peluang kepada anda yang ingin terbang ke luar negara. Mencapai dan mempelajari budaya dan cara pendidikan ke luar negara. info lanjut dan borang permohonan boleh didapati di sini.

http://escholarship.felda.net.my/ScholarOnline/general/utama.aspx

''Salah seorang admin Mahasiswa Felda pernah menghadiri temuduga untuk ke luar negara di bawah dana ini. mereka memerlukan kita berbahasa Inggeris dengan MAHIR dan mempunyai pemikiran yang MATANG dan mampu melaksanakan TANGGUNGJAWAB dengan baik. malangnya tak dapat sebab tak mampu nak bersaing dengan 2000 calon lain. ''

justeru, Felda memang banyak memberi peluang untuk membantu kita sebagai generasi kedua dan ketiga ini. Cuma kita sahaj yang masih berkhayal atau tidak tahu peluang-peluang yang masih ada.

info lanjut mengenai bantuan ini. Sila klik :

http://www.felda.net.my/feldav3/index.php?option=com_content&view=article&id=118&Itemid=178&lang=bm

1 comment:

  1. salam admin..
    saya merupakan anak peneroka dari kawasan felda jengka..ingin bertanya mengenai dana khas untuk keluar negara adakah meliputi permohonan untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat master?

    terima kasih :)

    ReplyDelete